-Hammar- Vicekorpral

|
Posted: Sun Jul 27, 2008 8:32 pm Post subject: Tid över? Testa ett roligt tidsfördriv |
|
|
Tänkte bara ta och göra lite reklam för ett spel jag har spelat i ett halvår nu, och som fortfarande är lika intresserande; Erepublik.
Vad är erep då för spel?
Jo, det är en ekonomisimultator. Låter inte särskilt roligt va? Egentligen är det inte det, den vanliga medborgaren går bara in två gånger om dagen och trycker på "work" och "train". Det är tråkigt, men det tar inte så mycket tid.
Men sa jag inte att det var intressant också?
En del säger att det intressanta kommer om du börjar kriga, för ditt land, för pengar, för ranking eller för att du inte har något bättre för dig.
En del skaffar sig ett företag, försöker gå med vinst och leva på det.
En del blir politiker, försöker få sig en plats i kongressen, bli president, eller någon av de andra posterna som finns.
En del rollspelar, där finns det oändliga möjligheter
Men en sak som har hållit mig kvar i det här spelet, som många andra spel saknar, är att du kan gå "inaktiv" ett tag utan att förlora så mycket. Om du bara sköter dina två klick om dagen så klarar du dig gott och väl. Om du reser bort en vecka och inte har internet så klarar du dig inte lika bra, men du "dör" inte, som du tex gör i andra spel som travian.
Så vad väntar du på? Börja spela idag!
www.erepublik.com - själva spelet
www.erep.se - sveriges hemsida, utan den här sidan skulle spelet vara ganska tråkigt...
och ja, det är textbaserat och har inte mycket flashig grafik
Det är invites som gäller dock för att få komma in och spela detta nu eftersom det är beta fortfarande, men jag har några stycken kvar, Markx kommer snart sitta på 5st och alla nyregistrerade får 5st var.
Hoppas ni testar på det!  |
|